Campinas-Brasil
ISSN 1980-4407
_____________________
Volume 14, n2
Volume 14, n1
Volume 12, n3
Volume 10, n2
Volume 8, n2
Estratégias e recursos educacionais para inserção das Geociências na educação básica
Maxwell L. Ponte
Programa de Pós-Graduação em Ensino e História de Ciências do Sistema Terra, Instituto de Geociências (IGe), Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Rua Carlos Gomes, 250 – Cidade Universitária. Campinas – São Paulo.
joselimp@terra.com.br
Joseli M. Piranha
Centro de Referências em Ciência do Sistema Terra (CRECIST), Departamento de Química e Ciências Ambientais, Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas (IBILCE), Universidade Estadual Paulista (UNESP), Rua. Cristóvão Colombo, 2265 - Jardim Nazareth, São José do Rio Preto – São Paulo.
maxlponte@hotmail.com
Abstract: In Brazil, the fragmentation of Geosciences in school curricula results in the decontextualized teaching of this science. Thus, the relevance of the development of differentiated pedagogical strategies and practices is highlighted, which, in view of the interdisciplinary and practical character that this Science requires, make possible its insertion in basic education. In this work are presented ludic-educational materials and practices elaborated within the scope of a project carried out in the school contraturno, which sought to promote the integration of geoscientific concepts with students of basic education. Keywords Geosciences Education, Formal Education, Educational Resources.
Keywords: Geosciences education, formal education, educational resources
DOI: 10.20396/td.v14i4.8654193
Copyright © 2005-2007 - Instituto de Geociências - Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP - Brasil - Todos os direitos reservados -
Desenvolvimento: