Campinas-Brasil

ISSN 1980-4407

___________________uni__

 

Volume 14, n4

Volume 14, n3

Volume 14, n2

Volume 14, n1

Volume 13, n3

Volume 13, n2132

Volume 13, n1td13-1

Volume 12, n3td123

Volume 12, n2c122

Volume 12, n1td121g

Volume 11, n3c113

Volume 11, n2112g

Volume 11, n111-1

Volume10, n3V103g

Volume 10, n210-2

Volume 10, n1V10_1G

Volume 9, n2v92g

Volume 9, n1td91

 

Volume 8, n2

Volume 8, n1

td81g

Volume 7, n2

Volume 7, n1

v71

Volume 6, n2

Volume 6, n1

Volume 5

Volume 4

Volume 3

Volume 2

Volume 1

 

c122p

Volume 14, n4


Artigos

Conceptions of mountain formation, folding, fault and the continental drift in geography textbooks between the decades of 1930 to 1960
Danilo M. da Costa, Edson R. de Souza

Propuestas de formación docente para la enseñanza de las Ciencias de la Tierra en Argentina
Diego Arias Regalía, Leonor Bonan, Pedro Wagner Gonçalves

Earth system sciences and permaculture: contributions to environmental education
Eliza C. Wenceslau, Joseli M. Piranha

Challenge based learning:
a real-world approach for secondary students
to solve complex problems using geoscience knowledge and skills

B. Nicholls

Continuing teachers education and social learning in the promotion of geoconservation: the case of the Gold Cycle Geopark Project, Guarulhos, São Paulo, Brazil
Diogo B. Soares, Vânia M. N. Santos

Three-dimensional physical models of sedimentary basins as a resource for teaching-learning of geology
Celso Dal Ré Carneiro, Kauan Martins dos Santos, Thiago Rivaben Lopes, Filipe Constantino dos Santos, Jorge Vicente Lopes da Silva, Ana Lucia Nogueira de Camargo Harris

The use of geological handmade models in the teaching of Geosciences
Horta L.F.C., Muniz E.S., Assunção P.H.P., Lima J.P., Friguetto B.S., Moreira, G.C., Ferreira. P.L.F.,

Can the augmented reality sandbox help learners overcome difficulties with 3-D visualisation?
Mary Evans, Bridget Fleming, Zinhle Thwala, Gillian Drennan

Slope vulnerability,
mass wasting and hydrological hazards in Himalaya:
a case study of Alaknanda Basin, Uttarakhand

Bindhy W. Pandey, Abhay S. Prasad

Volcanes en patagonia: construcción de un espacio de memoria, educación y prevención
S. Murriello, L. Pierucci, A. Spera, I. Dobrée, M.E. Apa, M. Nuñez Freire, C. Salazar Marin

The implementation of didactic collections and guidebooks of micropaleontology as a tool in teaching and research in Geosciences
Flávia A. Pedrosa, Enelise K. Piovesan, Robbyson M. Melo, Clarissa R. Gomes, Cecília L. Barros

Geoscience education using a brand-new Google Earth
takashi Sawaguchi

Educação para a geoconservação: reflexões da experiência no Parque Estadual da Serra do Mar (SP)
Eliana Mazzucato, Denise de La Corte Bacci, Vânia Maria Nunes dos Santos

Como localizar a menor altitude de uma região utilizando um par de fotografias aéreas?
José M.R.S. Martins

Estratégias e recursos educacionais para inserção das Geociências na educação básica
Maxwell L. Ponte, Joseli M. Piranha

A sociedade civil organizada e o rompimento da Barragem de Fundão, Mariana (mg): porque é preciso difundir a Geoética
Paulo de Tarso A. Castro, Úrsula Ruchkys, Rafael Tertolino Manini

Formação de espeleotemas de sal como proposta de conscientização ambiental por meio da educação não formal em Geociências
Cintia F. Stumpf, Tulio Gabriel. R. Ribeiro

A comunicação para a conservação: o caso do movimento em prol da APA da escarpa Devoniana (Paraná, Brasil)
Nair F. B. Mochiutti, Gilson B. Guimarães

A importância dos condutores de visitantes na divulgação das Geociências em unidades de conservação
Paulo C. Boggiani

Jogos interpretativos e palestras: ferramentas de educação ambiental do Parque Nacional dos Campos Gerais (Paraná)
Andressa Stefany Teles, Jasmine Cardozo Moreira, Lilian Vieira Miranda Garcia

À descoberta de recursos naturais:
Uma atividade outdoor com alunos do Ensino Primário

Rosa Branca Tracana, Ana Lopes, Ana Farinha Direito, Maria Eduarda Ferreira

Development of teaching material about the state change of vapor to water drop caused by cooling
Y. Sakakibara, M. Kodaka, T. Fujioka

 

APEPP

 

 

Proceedings / selected papers

The 2018 September and December issues of Terræ Didatica include selected full papers from the two conferences held at Unicamp Convention Center, 22nd-27th July, 2018. The March, 2019 issue (v.15, n.1) will publish the last selected papers from the conferences. The proceedings can be freely accessed and downloaded using the links:

 
GeoSciEd-2018

 
VIII GeoSciEd 2018 – 8th Quadrennial Conference of the
International Geoscience Education Organisation (IGEO)
– Geosciences for Everyone –


· 
EnsinoGEO 2018

 

VIII Simpósio Nacional de Ensino e História de
Ciências da Terra / EnsinoGEO-2018
– Geociências para Todos –

 

Call for papers

Autores e colaboradores: Chamada de trabalhos para o Volume 15, número 2, julho 2019.
Authors / collaborators: Call for papers, Volume 15, number 2, July 2019.

·  Acesso a Terræ Didatica no Portal de Periódicos Eletrônicos Científicos (Unicamp)

 

 

 

Copyright © 2005-2007 - Instituto de Geociências - Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP - Brasil - Todos os direitos reservados -

Desenvolvimento: