Campinas-Brasil
ISSN 1980-4407
_____________________
Volume 8, n1
Volume 7, n2
Volume 7, n1
Volume 6, n2
Volume 6, n1
Volume 5
Volume 4
Volume 3
Volume 2
Volume 1
Volume 14, n3
Editorial
Trabalhos selecionados de VIII GeoSciEd 2018 /
VIII EnsinoGEO-2018
Artigos
Disposição geológica de rejeitos radioativos no Brasil: diretrizes de proteção radiológica, requisitos e avaliação de segurança
Paulo Fernando Lavalle Heilbron Filho, Corbiniano Silva, Rex Nazaré Alves, Ana Maria Xavier, Mônica Pereira Lavalle Heilbron e Claudio de Morisson Valeriano
Nuclídeos cosmogênicos: uma análise
sobre um século de pesquisa em geociências
Cristiane Heredia Gomes, Diogo Gabriel Sperandio
e Rafael Lima Dessart
Sobre o uso dos termos geocronológicos e cronoestratigráficos
Mitsuru Arai, Pércio de Moraes Branco
Contribuições da educação não formal no aprendizado sobre Geodiversidade: Projeto Geodiversidade na Educação
Carla Silvia Pimentel, Antonio Liccardo, Kleverson Gonçalves Maieski, Camila Priotto Mendes
Por que Ensinar Tempo Geológico na Educação Básica?
Rafaela Santos Chaves, Simone Souza de Moraes, Rejâne Maria Lira-da-Silva
Experiência interdisciplinar na Educação Básica e na formação de professores: Artes, Biologia e Geociências
Sarah Gonçalves Duarte, Claudia Maria Magalhães Ribeiro Martins, Luana Graziella Bandeira, Lucio Caetano Carramillo, Marcos Pereira Gervásio, Maria Dolores Wanderley
Development of didactic materials and activities on interdisciplinary bases: an example for oil and gas
José sellés-martínez
Earthlearningidea: promoting deep questioning
in lab and field
Chris King, Peter Kennett, Elizabeth Devon
How museums, teacher educators, and schools innovate and collaborate to learn and teach Geosciences to everyone
Maritza Macdonald, David Silvernail, Natasha Cooke-Nieves, Sharon Locke, Aline Fabris, Nakita Van Biene, Michael J. Passow
The value of urban trails, statuary and installations for Geoscience Education – uses and abuses from the north
of England and further afield
Phillip J. Murphy, Elizabeth Murphy
Connecting formal and informal learning to enhance elementary teacher preparation in Geosciences
Sharon L. Locke, Georgia Bracey, Tom Foster, Shawn Fraine, Shunfu hu, Katie lacombe, Colin Wilson
Dichotomous options in Earth Sciences Education: brief reflection
Paulo C. Soares
Earth history and evolution of life in the high school curriculum of the state of São Paulo
C. P. Scott-Santos, J. M. Piranha
Bibliographic review of articles on pedagogical practice of environmental education in schools
Pitt de Mello, Rebeca C.A. Fernandes
School education for disaster risk reduction in Japan after the 2011 Great East Japan Earthquake and Tsunami (GEGET)
T. Fujioka, Y. Sakakibara
Geosciences in professional education: a comparative study between Brazil and Portugal
Gleise R. Bertolazi dos Santos, Celso Dal Ré Carneiro, Jorge Bonito
Initial knowledge of college-level introductory geology students in the United States
Steven W. Anderson & Amanda Manzanares
Geoparks: from conception to the teaching of Geosciences
Alexandre Fornaro, Alexandre M. Fernandes
Addressing the gap between school and university in South Africa: exposing grade 11 learners to the integrated and applied nature of science and commerce using Geoscience examples
G.R Drennan, S. Benvenuti, M. Evans
GeoSciEd-2018
VIII GeoSciEd 2018 – 8th Quadrennial Conference of the
International Geoscience Education Organisation (IGEO)
– Geosciences for Everyone –
VIII Simpósio Nacional de Ensino e História de
Ciências da Terra / EnsinoGEO-2018
– Geociências para Todos –
Autores e colaboradores: Chamada de trabalhos para o Volume 15, número 2, julho 2019.
Authors / collaborators: Call for papers, Volume 15, number 2, July 2019.
· Acesso a Terræ Didatica no Portal de Periódicos Eletrônicos Científicos (Unicamp)
Copyright © 2005-2007 - Instituto de Geociências - Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP - Brasil - Todos os direitos reservados -
Desenvolvimento: